keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Jäähyväispostaus (toistaiseksi)

Kesäloma lähestyy ja on aika päättää kouluvuosi. Tämä vuosi on ollut todella antoisa ja mielenkiintoinen. Lukion toinen vuosi on kulunut kuin siivillä, välillä tulee haikea olo, että kohta tämä loppuu kokonaan. Vielä on kuitenkin vuosi jäljellä.

Keväällä mielessäni on pyörinyt äidinkielen mediakurssi, mitä tämä blogikin on sitä käsitellyt. Kirjoitan muutamia ajatuksia siitä. Tänään on siis tämän kurssin viimeinen tapaaminen.

Mediakurssi on ollut varsin mukava ja olen viihtynyt kurssin tehtävien parissa hyvin. Tuntuu kuin kurssi olisi tehty juuri minua varten. Kurssilla olen saanut olla luova, mutta samalla on ollut pakotteitakin esimerkiksi tehdä haastattelu. Se on luonut rytmiä ja ryhtiä kurssiin. 

Olen melko luova persoona. Kuitenkin jos ei ole pakko tehdä jotein tai kirjottaa, useimmiten jätän tekemättä, paha tapa. Tämä ei ole totta, mutta tuntuu kuin siitä ei olisi mitään hyötyä. Perun sanani vielä uudestaan tiedän, että siitä on ja myönnän tämän tekosyyksi saamattomuudelle.

Kurssi on kuitenkin avannut silmäni siihen, että pystyn tekemään, vaikka mitä jopa ilman rajoja. Yleensä vaadin aina, että on oltava selkeät ohjeet, joiden mukaan toimia. Tunnilla olen aika vapaasti tehnyt juttuja vain perusohjeilla esimerkiksi kuinka pitkä jutun tulee olla tai vastaavaa.

Kurssilta on jäänyt käteen myös itsenäinen työskentely. Olen saanut siihen paljon varmuutta muun muassa toimia yksin ja omana itsenäni. Olen tyytyväinen omaan rohkeuteeni, joka on myös kasvanut kurssin aikana.

Jo valmiina olevat taidot ovat kehittyneet mm. valokuvauksessa olen miettinyt tarkemmin millainen kuva on ja mitä sillä haluan näyttää. Tekstien kirjoittamiseen on todella tyytyväinen se on lisäksi kehittynyt entisestä erityisen paljon.

Viisi taitoa, jotka olen oppinut tunnilla/kurssilla:

- Sosiaalisuus ja rohkeus ovat kasvaneet huimasti
- Itsenäisen työskentelyn ylläpitäminen, niin ettei laiskuus ole iskenyt
- Luovuus on noussut uuteen ulottuvuuteen
- Blogin pitäminen ja sen ulkomuodon muokkaaminen
- Kiinnostavan jutun tekeminen


Tulen ehkä jatkossa kirjoittamaan lisää, mutta ensin aion pitää pientä kesätaukoa kaikesta kirjoittamisesta ja varsinkin kouluun liittyvistä töistä. En kuitenkaan lupaa kirjoittaa, vaan pidän sitä yhtenä mahdollisuutena. En tiedä tulevaisuudestakaan ehkäpä ura urkenee kirjoittajana joskus. En tiedä vielä, mahdollisuuksia on maailma täynnä.

(Lisätietoa: kaikki blogissa julkaistut kuvat ovat itseottamiani)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti